fredag 4. mai 2012

Vaske vinduer

Jag har tvättat fönsterna. Det var vårigt ute och jag fick ett ryck. De blev helt rena. Jag blev förvånad. Man såg så dåligt igenom dem innan att jag trodde att det var något fel på glaset. Men det var smuts. Ett enda drag med trasan producerade detta resultat:
Åkte till ikea och köpte gardiner. Enda chansen att inte bli nertrampad på ikea på en lördag (det är naturligtvis stängt på söndagar...) är att åka TIDIGT. Så jag var där så tidigt att jag hann köpa 20-kronors frukosten. Den är äcklig. Köp den inte. Enda positiva var att jag hann köpa den sista semlan för säsongen.
Det fanns gardiner när jag flyttade in men de luktade äckelpäckelrök. Så jag köpte nya med fint blommönster. Det var när jag hade hängt upp dem som jag insåg att blommönstret var i stort sett genomskinligt. Eftersom jag har detta utanför fönstret:
blev det inte direkt mörkt av att dra för gardinerna. Men nu har jag blå, tjocka gardiner som helt mörklägger. Grunden för en god nattsömn är ju att inte ha en hotellogga på näthinnan.

2 kommentarer:

  1. Förstår svärtan på wettexduken. Du bor i storstan...
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  2. Sant, bodde inte i storstad tidigare och ser verkligen skillnad. Jag har köpt dammlister man ska ha mellan fönsterrutorna för att hindra det värsta från att komma in i lägenheten. Ska bara sätta upp dem också...

    Trevlig helg!

    SvarSlett