onsdag 1. august 2012

17 maj del 1

Jag dukade upp en smarrig frukost.

Mamma: När ska vi titta på 17-maj-tåget?
Jag: Vi kan väl titta på det på tv medan vi käkar denna storslagna frukost? Man ser ju ändå alltid såna där saker bäst på tv, man får ju svårslagen överblick liksom.

Tystnad.

Ett par rådjursögon, en djup suck, en hastigt ihopplockad, storslagen frukost och en snabb språngmarsch senare stod vi med tusentals andra och tittade på barnetoget på Karl Johan. Här följer alltså en rad bilder på paraden.






En hel del musikskolor med duktiga små musiker

Ganska många kvinnor i folkdräkt, men bara ett fåtal män:

Catch that leprechaun!
Väldigt mycket folk:

Vilka är de där prickarna där långt borta?
Och vad är det jag ser?! TopHat??
TopHat!
På 17 maj får alla norska barn så mycket glass (is) och korv (pølse) de vill. Jag fick en passande ersättning för min frukost:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar