søndag 2. september 2012

Jo, det är så här

Jag använder en dator och har mina foton i en annan. Jag är i skarven mellan två datorer. Jag måste öppna den andra datorn för att blogga. Därför bloggar jag inte så ofta just nu. Datorn ligger nämligen på den andra sidan av bordet. Tills jag tar mig i kragen tänkte jag dela med mig av en dröm jag hade i natt. Eller i morse, drömmer bara när jag slumrar på morgnarna. Det bästa som finns i livet är att dra sig på morgnarna. Detta kan man göra 2 dagar av 7. Livet är alltså bra 2/7 = 28,6 % av tiden.

Drömmen:
Jag bor hemma hos Underbaraclara. Jag har egen hylla i kylen. Plötsligt en dag möblerar Clara om bland maten. Min mat ligger nu sorterad med deras mat efter sort. Jag vet inte vilken mat som är min. (Som en parentes kan jag nämna att Clara hade enormt mycket smör.) Jag vill inte bli arg men det är jobbigt att inte veta vilken mat som är min, jag är ju lite ägandemedveten. Och jag har lite känslan av att Clara inte bryr sig det minsta, på ett lite taskigt sätt. Sen gör jag en haschpipa av en gurka. Tydligen vet jag hur man gör det... Eller så vet jag inte hur man gör det, eftersom jag gör den av en gurka... I vilket fall så får jag gömma den från Clara som vill titta på min "söta lilla pysselgurka". Jag gömmer den i kylen för Clara verkar ju vara puritan. Och i drömmen var jag tydligen inte det.

Så varsågod. Analysera detta tills jag har sträckt mig över bordet.
Ha det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar