søndag 23. september 2012

Turist?

När jag flyttade hit var jag turistig och gick runt, runt i stan och bara tittade. Upplevde Oslo. Det finns ett befriande alibi i att vara turist. Man är där för att titta. Tyvärr går det över. Att bo permanent i en stad är något helt annat. Då måste man ha en anledning till att gå in i en kyrka till exempel. Jag har gått förbi Klara kyrka i Stockholm hundratals gånger. Men jag har aldrig gått in. Det är trist. Man blir så begränsad. Lite anledningen till att jag flyttade bort. Dags att flytta igen kanske?

När mamma ville titta in i Oslo Domkyrka undrade jag därför:
- Öh...? Varför då..?
- Men! För att titta bara!
- Jaha...
Så vi gick in och här kommer några bilder på Oslo Domkyrkas insida.

Jag visste inte vad de olika delarna i en kyrka heter men nu har jag bättrat mig. Håll till godo.
Högkor
Följande bilder är tagna på taket i det som tydligen kallas tvärskeppet.
Ena armen av tvärskeppet
Andra armen
Orgel
(Kunde jag redan. Faktiskt.)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar