tirsdag 18. desember 2012

Chokladfestival

Spontanåkte till Göteborg när jag såg på nätet att det skulle vara chokladfestival! Man gick in i en vägg av tjock chokladdoft när man klev in :-)


Tillräckligt för att man skulle bli yr.

Jag gick på föreläsning och chokladprovning. Mums! Föreläsaren beskrev hur den choklad just hans företag importerar odlas av ett oförstört indianfolk i den allra djupaste delen av den oförstörda Amazondjungeln...

Köpte en av varje.

Det är bra om man ser en chokladbit som en efterrätt. Annars blir det väldigt dyrt. Väldigt dyrt.


Köpte med mig Elle mat & vin. Fick med en chokladkaka med Biscotti. Den var inget vidare så jag la den i lunchrummet på jobbet. En kollega: "Bis-cotti? Bisc-otti? Vad är det?" Jag: "Ehm... Skorpor. Italienska."

Köpte en adventskalender med choklad. Valrhona som är den gooodaste!

Jag fick bara lite dåligt samvete för att jag käkade upp dem i November när chokladbitarna hade tydlig julprägel.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar