onsdag 7. desember 2011

Nutidsorientering

Det står illa till med min uppdatering av nyheter. Den enda papperstidning jag kommer i kontakt med är den som ibland ligger i fikarummet på jobbet. Och den här:
Grannen prenumererar. Jag har fem sekunder på mig att läsa rubrikerna medan jag låser dörren på morgonen. Har jag tur är framsidan överst. I cellabbet är radion oftast på. Tyvärr är norsk nyhetsrapportering lika imbecill som den svenska. Exempel: "Och idag varnar festexpert Blabla för att kombinationen höga klackar och högt alkoholintag kan vara farligt". Eller den världsomvälvande nyheten "Victoria vill inte veta könet på barnet hon bär på", den nyheten gick på repeat hela dagen. Så ingen skulle missa. Var det verkligen det viktigaste som hände i världen den dagen? Jag är glad att 9/11 inte hände samtidigt som till exempel prinsessan Madde råkade visa en boob, då hade skandinaverna och tyskarna fått veta om WTC 48 timmar senare än resten av världen.

6 kommentarer:

  1. Du vet väl att Madde inte kommer på Nobelfesten i år heller?

    SvarSlett
  2. Men vad är det frågan om?!

    SvarSlett
  3. Ja men eller hur! Jag tror hon kommer hänga på the boathouse, ev med Måns Z. Detta är dock inte bekräftat av hovet så väldigt osäker källa.

    SvarSlett
  4. The boathouse. Låter så bra, var så B :-D
    Vi känner till Maddes nivå nu. Inte jättehög...

    SvarSlett
  5. vadå? så b var det ju inte!! haha. fina toaletter hade de va? eller hur var det nu?

    http://tv.expressen.se/nyheter/birrosbord/1.2642606/bb10-paras-ihop-med-prinsessan-skruvar-pa-sig-besvarat

    SvarSlett
  6. Haha jag skulle också skruva på mig om någon försökte para ihop mig med Madde.

    SvarSlett