fredag 16. desember 2011

Öppet köp

Konferens med middag och sen julebord på jobbet. Det är finkläder som gäller! blev jag varnad. Så jag blev stressad. Och köpte 386 klänningar. De satt fel allihop. Men på olika sätt. Men jag fortsatte shoppa. Lite som om alla felskärningar skulle ta ut varandra.
Felköp
Sen besinnade jag mig, tänkte på M som lämnar tillbaka hälften av allt hon köper för att det helt enkelt inte passar. Jag började lämna tillbaka. Och kände mig riktigt rik när pengarna flödade in.
Back you go!
Jag behöll fyra klänningar som sitter bra och som jag vet att jag kommer använda.
Julebordklänning
Och jag behövde inte ens de ursäkter jag tänkt ut att jag skulle haspla ur mig när kassörskan skulle säga: Vad är det för fel på den här?! Ingenting! Nu har du köpt den, nu är det bara att bita i det sura äpplet och gå runt i en klänning som inte passar!

Som parentes kan jag nämna att de jag behöll var de dyraste, de billigaste var sämst.

2 kommentarer:

  1. kjempesnygg julebordklänning!

    SvarSlett
  2. Tack! Fick komplimang att jag såg "elegant" ut från nån som var väldigt snygg själv så jag var nöjd :-D

    SvarSlett