fredag 16. november 2012

Grilla

Jag har tagit min systerson ut på äventyr. Vi har grillat några gånger. Dels vid en sjö och dels vid Mälaren. Jag hade lovat att vi skulle grilla igen. Men det var kallt och blåsigt. Så jag introducerade trädgården som den perfekta grillplatsen. Det gick hem.

Kappsäcken ska packas i alla fall.
Engångsgrillar har bästföredatum. Man ska inte använda förra årets. Gör man det kan man få spendera en kvart med att göra av med en hel ask tändstickor för att få fyr på grilljäveln. Då är man så irriterad att man slänger på fiskfiléerna så fort det går. Det är naturligtvis för tidigt och de bränns av lågorna.
När man äntligen fått det någorlunda varmt slänger man ihop några burgare
och sitter sedan och funderar på om man ger sin systerson magsjuka och kan inte barn dö av EHEC? Finns det EHEC i fisk? Och får han cancer nu när han äter bränd panering?
Jag hade förberett efterrätt också och undrade om det inte var en jättebra idé att äta den inomhus eftersom det var svinakallt? Nej. Nähä. 

Note to self: vänta in väderleksrapporten, om den visar strålande väder: lova grillning. Om den visar skitväder: var tyst.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar