fredag 30. mars 2012

Cowboy

Läste ut Cowboy. Intressant om människor på platser i USA man aldrig ser på TV eller läser om annars. I bergen i Södern, i träsken i Louisiana, i öknen i Utah, på prärien i Montana. Tycker det är skrämmande vilken makt myndigheter verkar ha att göra vad de vill i staterna. Och obefintlig miljölagstiftning som förgiftar miljön för fattiga människor utan talan. Och kärnvapentester som ger missbildade barn tre generationer senare för mormoner som tror att USAs president är tillsatt av gud...

2 kommentarer:

  1. Låter som en riktigt intressant bok för mig att läsa. Den måste jag kolla in. Dina pankakor med choklad gjorde mig super sugen. Ser väldigt mumsiga ut.
    Kram!

    SvarSlett
  2. Den var väldigt bra, nästan poetiskt språk :-)

    Jag tuppade av flera gånger under förtärandet av pannkisarna, av ren njutning. Och väldigt lätta att göra. Jag bara rev lite mörk choklad och så smälte det ljuvligt när jag strösslade det på pannkakorna :-)

    SvarSlett