torsdag 1. mars 2012

Hemmavid

Var i Stockholm förrförrförra helgen. Promenerade med M och M (två olika personer som har förnamn som börjar på M) och den senares (eller den förras?) bebis E. Mycket trevligt. Sen åt vi semlor på café och den coola modern inte så mycket som blinkade när jag råkade smeta mandelmassa i lille Es bedårande bebisfjuniga hår... Man kan dö lite av att skämmas.

Jag hade en Smartbox som jag fått för att jag var med i en undersökning om såser. Ett testföretag skickade hem sju såser som man skulle prova och sen prata om i ett forum på nätet. Det var kul men jobbigt. Mitt i testningen åkte jag dessutom till New York och dumpade såserna på familjen. Som tack tänkte jag att vi skulle käka på fancypancy restaurang för Smartboxen. Det gick sådär. Jag ville ha barnfritt, vita dukar och kandelabrar. Det blev asiatisk buffé med mamma och systersonen för systern var sjuk. Lyckades i alla fall undvika vegetarisk buffé. Äter väldigt mycket vegetariskt som det är. Och väldigt sällan riktigt kött. Restaurangen var stökig och systersonen satt halva tiden under bordet och låtsades att han var ett troll. Oh well. Sushin var otroligt god, åt säkert trettio bitar (I kid you not).

Helgen bjöd för övrigt på trevligt polskt sällskap (systerns pojkväns kompisar) och systerns himmelska pannkakor.
Pannkakor och treårig fot
Dukat!
Hade bokat tid med lilleputten och köpt modellera. Men först bakade vi kardemummakaka. L hade nån sorts hang-up på bakpulvret och ville tillsätta det flera hundra gånger, trots att det stod i receptet att det bara skulle tillsättas en gång.
Smörade inte tillräckligt så kakan delades mitt i tu när jag vände den upp och ner för att få ut den ur formen. Men den var god. Även om L inte ens ville smaka. Och man får tydligen inte tvinga barn att smaka på sina egna kardemummakakor.
Kvalitetstid
Av modelleran gjorde jag söta små nallar med kronor på och gav de till L,
 som genast samlade kronorna på en nalle
There can be only one!!
 och satte de andra i nån sorts arbetsläger...
Good Lord! I think we're in a work camp!
Sen missade jag tåget precis som förra gången jag var hemma och fick som tur var skjuts till Sundbyberg av systern. Där träffade jag Y! Som följde med mig ända in i tåget på centralen och sen stod på perrongen och vinkade av tills jag kände att det var dags att åka :-D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar