onsdag 21. mars 2012

Sjuk i Oslo

Jag blev naturligtvis sjuk av att vara nedkyld i Göteborg i nio timmar. Gick till apoteket för ont i halsen och blev rekommenderad denna:
Tittade lite noggrannare på förpackningen när jag kom hem. Råmjölk...? Jag vill väl inte ha råmjölk! Jag vill ha knark!! Jag är sjuk ge mig nåt som fungerar! Bröl...

Sen var jag sjuk i fyra dagar. Det som är bra med Norge är att de inte har karensdag. På mitt förra jobb hade jag både karensdag och taskig lön så att vara hemma för att man var sjuk var inte aktuellt. Man gick till jobbet och försökte fokusera ögonen på det man gjorde och hoppades att man inte fuckade upp labbandet helt. Det var så skönt att vara hemma helt utslagen utan dåligt samvete. Och jag var verkligen helt däckad.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar