tirsdag 24. januar 2012

Bokklubb

Tänkte gå med i en bokklubb, även om jag egentligen inte tycker om att bli tvungen att läsa böcker jag inte har valt själv. Jag föredrar att rekommendera till andra... Helst skulle jag vilja göra en lista över vilka böcker olika personer i min omgivning borde läsa. Lite som de pretentiösa blandbanden: "Här, jag har gjort ett blandband till dig med lite olika bra låtar (du har så taskig musiksmak, du kan behöva lyssna på den musik JAG tycker är bra)". Men det uppskattas inte (jag har försökt, så jag vet). Bokklubben träffades i alla fall en gång. På denna pub, där jag naturligtvis drack en mojito.
Endast den bästa kvalitén på bilder är gott nog
En person läste för tillfället "Vägen" som ska vara bra, en annan person läste en bok baserad på en tv-serie (nuff said). En tredje läste bara böcker om hjärnan. Vetenskapliga böcker om hjärnan. En tjej sa att hon kunde välja första boken och föreslog en bok av Mircea Eliade. Lång utläggning om hans intressanta filosofiteorier och religionshistoriska resonemang följde, tjejen med tv-serie-boken började bita på läppen och han med hjärnan sjönk ihop lite. Så det blev ingen andra gång med bokklubben, men jag har skrivit upp Mircea Eliade på min att-läsa-lista. Typ nummer 17984...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar