lørdag 28. januar 2012

Pepparrot

Apropå att inte hitta vad man letar efter i matväg. Jag ville göra korvgryta. Med klassiskt svenska smaker:
Grädde, senap (den norska är identiskt lik Slotts), pepparrot och dill
Men jag hittade ingen pepparrot. Letade överallt i en massa affärer. Detta var efter jobbet, blodsockret var obefintligt och jag var hungrig. Allt jag ville ha var lite jävla pepparrot. Gick tillslut till den affär jag känner till som har bäst utbud. På vägen dit tänkte jag febrigt att jag skulle fråga och om de inte hade nån skulle jag upplysa om att pepparroten MINSANN importerades till Norden på MEDELTIDEN. Så här i nyktert tillstånd är jag glad att det fanns och att jag inte upplyste någon om något. Medeltiden? Jaha, pepparroten och böldpesten, liksom...
Sen blev Miriam snäll igen

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar