onsdag 4. januar 2012

Lilla julafton

Dagen före julafton kallas i Norge alltid för lilla julafton. Har aldrig använt det uttrycket själv men tror det finns i Sverige.

Några år har vi firat med släkten i Norrland, det har varit jättetrevligt, jag har en ovanligt trevlig släkt, men de bor långt bort (eller är det vi som bor långt bort?) så det finns fördelar med att fira hemma. Nackdelen är att man blir tillsagd att skura köksgolvet.

Dessutom satte jag upp julgardiner och stjärnor och klädde granen med min systerson. Han klädde och jag gick efter och klädde om.
Sköldpaddan som hänger i hörnet är en badboll som jag har försökt göra mig av med men den överlever på något mystiskt sätt alltid, någon som enligt utsago tycker "den är kul". Jag har försökt förklara att normala människor inte har badbollar på väggen som dekoration, jag har till och med försökt dra paralleller till Hitler för att visa på allvaret i situationen men de har varit mindre lyckade (se Godwins law).
Vem är det som ska få så många julklappar? Stay tuned.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar