tirsdag 31. januar 2012

Kängor

Kängor är ett ord som inte finns i det norska språket. Det kan man säga väldigt många gånger och i tilltagande falsett till killen i sportbutiken utan framgång. Sen viftar man desperat mot de kängor man till slut ser på en avlägsen vägg. Då får man den vänliga frågan om det är skor man vill köpa?

Köpte dessa praktexemplar:
Dyrare än jag vill tänka på men jag har impregnerat dem mer än tillräckligt så de ska förhoppningsvis hålla några vintrar. De är fantastiska. Jag har nästan alla vintrar sen jag var fjorton bara vinteranpassat mina sneakers med raggsockor så upplevelsen att inte halka runt och inte frysa tårna av sig är himmelsk. De går av sig själva på vilket underlag som helst, får ibland impuls att skrika "ur vägen!" när de dundrar fram genom snövallar och över isfläckar.

Och bara för att killen i sportbutiken var så söt och fnissade när han härmade mig när jag sa "kängor" och "men då kör jag på dem" när jag hade bestämt mig, så köpte jag ohyggligt dyra sockor också. Damn you, charmig butikspersonal!
För dyra för att använda

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar