tirsdag 3. januar 2012

Börja från början

Nu har matkoman lättat och bloggerskan är tillbaka. Hur julen var? Jo, den började med sista dan på jobbet. Promenerade hem till soundtrack (i mitt huvud...): Rederiets introlåt som spelas i mitt huvud varje gång nåt spännande är på väg att hända. En skada från barndomen. Gick förbi en 100 meter lång kö (I kid you not) till detta i domkyrkan:
Men det var gratis och Märtha Louise var där!
Sen blev det jullovsfika. Naturligtvis på golvet.
Darth Vader is that you...?
Gick sen upp ohemult (it's a word) tidigt dagen efter för att hinna med tåget. Fördel med att bo centralt: man står i hallen klockan 7.00 halvt hysterisk för att tåget går om 25 minuter. 7.08 står man i kö på stationen för att köpa en varm choklad. 

När jag klivit på hamnade jag mitt emot en man som kommunicerade genom fönstret med en annan man som stod på perrongen. Det som kommunicerades var i stil med Romeo och Julia i balkongscenen. I övrigt förflöt resan på sedvanligt vis:
To be continued...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar