mandag 23. januar 2012

Genus

Jag är en dålig feminist. Min systerson tycker om spindelmannen. Istället för att tala med honom om det dåliga med våld och få honom att förtså att man kan vara bra som pojke även om man inte är stark, så ger jag honom ett spindelmannenbord. Jag går inte bara och köper some ol' spindelmannenbord (finns var?), nej jag gör ett själv. Av ett IKEA-bord, spindelmannentidningar, tapetklister och lack. Dessutom målar jag en av hans stolar i spindelmannenfärger.
"Jag kan inte göra nåt annat än gråta"
Men jag tar med bilder där han är lite känslig eller rolig.
Men sen brukar jag tänka att det faktiskt är min rekordliga syster som är ansvarig för barnets fostran och om han inte lär sig att kvinnor kan av henne så vet jag inte vad.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar