onsdag 4. januar 2012

Julafton!

Delar av årets julbord:
Notera gärna det svarta på fatet nedan. Det är rökt val som var mitt bidrag från Norge, köpt på julmarknad i Spikersuppa (Karl Johan). Min syster sa att det är ett vattendjur och borde ligga bland fiskarna. Jag hävdade att det är ett däggdjur och borde ligga på köttfatet med de andra däggdjuren. Sen tittade jag bort ett ögonblick:
 Med en mamma från Ångermanland ska det vara Gene tunnbröd.
Varmt: två sorters korv (blev lovad hemgjord men nähä), revbensspjäll, laxfrestelse, potatis och så skinka.
Grotesko:
Sedär ett litet urval av mina olika omgångar mat...
Så här såg julbordet ut när vi ätit klart och ville kräkas.
Svälten på afrikas horn? Hade inte Bono fixat den redan...?

2 kommentarer:

  1. Och god :-)

    Saftig. God. Och dryg.

    http://www.youtube.com/watch?v=RNpU2CHzBp4

    SvarSlett