mandag 9. januar 2012

Vad fick durå?

Min mamma har alltid behandlat oss som om vi vore vuxna. Det är tydligen en grej de som var unga på sjuttiotalet gör. När jag var liten fick jag därför ofta upplevelser i födelsedagspresent eller julklapp. Alla andra barn fick hårdvaluta i form av senaste leksaken eller cash. I tolvårsåldern smäller inte "ehm...ja... alltså... jag ska få gå på middag på restaurang och sen se Kristina från Duvemåla..." särskilt högt. Så det var lite med bävan jag inväntade den obligatoriska frågan "vad fick du?".

Men det är ett smart koncept har jag kommit på som vuxen och något som jag tänker föra vidare med min systerson: ge presenten att få gå på restaurang (of my choice) följt av nåt kulturellt (of my choice)... Mycket generöst.

Kör en repris på grundskolan och listar några paket.
Mums!
Den bästa stekpannan i världen!
Bok! Ska vara riktigt bra också
Skidtransportutrustning
Har ett par skidor stående hemma hos mamma. Fick två transportrelaterade produkter: ett fodral och band som håller ihop skidorna. Nån som tröttnat på att det står ett par skidor i vägen som tillhör "nån som inte ens bor här längre!" kanske?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar