tirsdag 18. oktober 2011

Movie film?

Fick ett mess häromdagen från en kompis som skrev att hon saknade mig. Jag skrev tillbaka, som man gör till riktigt bra vänner, precis hur jag kände, utan att tänka. Resultatet, som has puzzled me ever since:

-Saknar dig.
-Saknar inte nån. Är nämligen helt inställd på att jag snart ska åka hem. Undrar var tionde minut Vad gör jag här?! Och väntar på att nån ska kliva fram från bakom ett hörn och ba "Cut! Thanks. That's it." och jag ba: "Can I take the IKEA furniture with me? It was expensive." Och han ba "Sorry, the prop stays here. Byebye." och sen åker jag hem.

3 kommentarer:

  1. Det tar tid Miriam. Att hamna på en ny plats och bygga upp en ny tillvaro tar både mycket kraft och tid. Jag känner så igen det du skriver. Kände så i nästan ett år efter att vi flyttat tillbaka till Sverige. Nu känns det bättre. Pusselbitarna börjar falla på plats och jag har bestämt mig för att njuta och glädjas över det jag har här och nu. Det tog lång tid när vi flyttade till USA också. Det är mycket känslor av upp och ner och förvirrat läge. Ta en dag i taget. Ge det tid och tålamod. Utvädera hur du känner om ett år. Stay strong! Du är stark och du kommer inte att ångra detta när du ser tillbaka på det. Boka in en Sverige helg då du känner att hemlängtan blir för stor.
    Kram!

    SvarSlett
  2. Tack Desiree! Det är inte så farligt. Bara lätt förvirrande ibland. Kan tänka mig att det var värre att komma till/från USA. Det allra mesta som finns i Sverige finns här och jag ser hittills inga skillnader egentligen mellan norrmän och svenskar. Men som sagt, jag har förstått att det var riktigt jobbigt i Alabama ibland och att det måste vara en stor omställning att plötsligt vara tillbaka i Stockholm igen. Bra inställning du har! Den tror jag man kommer långt med. Kram

    SvarSlett
  3. Haha, förstår vad du menar, att det inte känns på riktigt. Kan vara så, speciellt när det går för snabbt, att man inte får tid att vänja sig vid tanken.

    Gillar att det du kommer sakna mest om du flyttade hem är dyra ikeamöbler :))) (btw är norska ikea dyrare än svenska??)

    SvarSlett