onsdag 26. oktober 2011

Tåg

Åkte direkt från konferensen till en helt uppbokad helg i Stockholm, bytte tåg på Oslo S. Vilket innebar att jag hade en jättestor resväska med mig till 1½-dagskonferensen. Den var ordentligt tung också men jag spelade oberörd. Vet inte om svettpärlorna i pannan gave me away... Jag har åkt tåg några gånger mellan Stockholm och Oslo och det har gått hur bra som helst. Men den här gången blev jag irriterad på alla mina medpassagerare. Första (långa) timmen satt jag bredvid respektive snett mittemot ett par som hade lagt ner det här med personlig hygien. De luktade en blandning mellan salami och ostbågar. Livsvisdom: bara ostbågar ska lukta ostbågar. Timmen efter det byttes de ut mot en tant som såg ut precis som Susan Boyle. Hon hade så kraftiga ticks i ansiktet att jag inte kunde koncentrera mig på min bok medan hon fanns i mitt synfält. Efter det, två killar som klev på i Karlstad. De sysslade med klassisk musik. Detta diskuterades. Högljutt och ingående. Diskussionen avbröts då och då av att en av dem brast ut i skalor. Det är tre timmar mellan Karlstad och Stockholm.

Mina matsäckar på tåget har lämnat en del övrigt att önska. Hittills har det varit värsta tänkbara:
Chips, choklad, pizzaslice. Skärpning. Juicen lurar ingen.

4 kommentarer:

  1. Gick in på en random affär idag (ja, jo, det var en sån där billighetsaffär) och hittade en SKITROLIG present som du ska få när jag hälsar på dig (bortsett från BiB:en då). Önskar fick visa dig redan nu... men ska hålla mig. :) Btw, har ni vinglas...? ;)

    SvarSlett
  2. Jag vill veta NU! Ja, vi har vinglas. Vitt BiB! Yay! :-D

    SvarSlett
  3. Asså, don't get your hopes up, den kostade 29kr. Men slog på stort och tog den ist för den för 19 kr... haha... Men... tappade bort min påse någonstans på vägen innehållande massa tomma matlådor och ett tomt datorfodral. Ok, it could be worse, kunde varit dator i. Nu ska jag förbi 2 affärer och kolla om de har den... :S

    SvarSlett
  4. Hoppas du hittade dem. Matlådor tycker jag førsvinner ganska ofta på olika sætt. Irriterande.

    SvarSlett