torsdag 27. oktober 2011

Vandrarhem

När jag precis kommit och letade bostad bodde jag på vandrarhem. Kan varmt rekommendera Haraldsheim vandrarhem. Jättetrevlig personal, trådlöst internet, möjlighet att låsa in sakerna i stora skåp i rummet, gratis frukost. Blir nästan nostalgisk när jag ser spårvagnen som går dit :-P Gick förbi en gata häromdagen där jag blev tvungen att bo på hostel en natt när det var fullbokat på Haraldsheim.

Det var mixed dorm och det var jag förberedd på. Var inte förberedd på att det inte fanns lås på dörren till toan/duschen. När jag gick och la mig var det jag och två fransktalande killar i rummet. När jag vaknade var det fyra män i rummet. Och jag. Ska köra female dorm hädanefter.

1 kommentar:

  1. Det låter som ett toppenställe. Det är lite roligt att du redan är nostalgisk över detta ställe. Det kommer inte dröja länge innan du är nostalgisk över ditt nya hemland som helhet.
    Kram!

    SvarSlett