mandag 7. november 2011

Att bygga en soffa

Först måste man hitta monteringsbeskrivningen. Efter 20 minuter och många förbjudna ord hittar man den instoppad i en av möbeldelarna. Sen gör man som följer:
Och tada!
Jag har inte provsuttit den än. Den är ju vit. Så jag är rädd att den ska bli fläckig. Har hittat några tygaffärer som jag ska reka runt i efter nåt fint tyg att drapera över. Vilket påminner mig om ett standardskämt i min familj från en av de där kassetterna man hade i bilen när man bilade med familjen när man var liten.

- Åh vad det är härligt att bada! Ska inte du bada?
- Nej, jag vill inte blöta ner mina badbyxor.
- Blöta...? Men de är ju till för det!
- Ja, men de är nya.
- Jaha, då kommer jag upp istället.

2 kommentarer:

  1. Grattis till nya soffan. Den ser ju kanonfin ut. Du får hitta några fina och sköna plädar annars som du kan drapera soffan med. Jag antar dock att det går att tvätta klädseln om det skulle bli smutsigt.Nu börjar du bli hemmastad ordentligt.
    Kram!

    SvarSlett
  2. Tackar! Visst ær den fin? Har tittat på sængøverkast før dubbelsæng, tror det skulle kunna vara rætt mått. Mamma har en liknande soffa så min erfarenhet sæger mig att jag inte vill tvætta klædseln i onøda, det ær riktigt jobbigt.

    SvarSlett