torsdag 17. november 2011

Hellas=Grekland, gresk=grekisk

Såg en grekisk affär från trikken och eftersom jag alltid är på jakt efter saltinlagda citroner rusade jag genast in för att se om de hade det. Det hade de inte. Saltinlagda citroner är marockanskt. Men jag tänkte att det är ju söderut. Med samma logik som fick en fransyska jag träffade en gång att "passa på" att åka till Moskva när hon nu bodde i Stockholm under ett år...

Den påtagligt berusade mannen i butiken erbjöd ett utbud av grekisk mat. Jag köpte svarta oliver och fick denna på köpet:
Han sa att de fått den från grekiska turistbyrån och EU. Jag kunde få den gratis. Tack! Tyvärr smakar de skit.

3 kommentarer:

  1. Hi hi lite kul att du ständigt är på jakt efter saltinlagda citroner men de verkar ju inte så lätta att hitta så jag förstår att man ständigt måste vara på jakt. Goda oliver är ju inte fel.
    Kram!

    SvarSlett
  2. Du får inte sluta skriva, nånsin. Inte förens du kommer hem i alla fall.

    /Storebror

    SvarSlett
  3. Desiree
    Jag har i stort sett gett upp, har hittat recept för att göra själv men orka... haha

    Storebror
    Mitt hängivnaste fan! :-D KRAM

    SvarSlett