fredag 4. november 2011

Murder she said

Vad jag har gjort i Sverige två helger i rad utan att ha träffat nästan nån? Jag anmälde mig till en skyttekurs för ett tag sen. Det var riktigt roligt och jag var inte sämst :-D
Trodde först att det skulle vara omöjligt att träffa tavlan på 25 meters avstånd, men det gick som synes:
Pistolerna vi fick låna ser inte ut som man tänkt sig:

Det är inte tjänstevapen och heller inte typen man ser kriminella ha på TV. Detta är sportskyttevapen. Det har väldigt lite med mord att göra. Skytte är en precisionssport och det märks, kursledarna betonade mental balans, lugn och rätt andning. Det var lite meditativt att stå där i öronskydd och tänka på andningen och hållningen :-)

2 kommentarer:

  1. Åh du har varit på skytte kursen nu, så coolt och spännande! Vapnet såg helt klart annorlunda ut. Jag hoppas du fick ett kort på dig själv när du skjuter. Ny profil bild till fejjan :-)
    Kram!

    SvarSlett
  2. Haha nä tyvärr, jag vågade inte fråga de andra, det var en väldigt proffsig stämning, var inte läge att leka fotomodell :-) Men jag hade verkligen velat ha en haha

    SvarSlett