tirsdag 7. februar 2012

Barnvakt

Ska till Sverige i helgen. Naturligtvis sammanfaller det med lönningspils för andra gången i rad. Damnation. Dessutom kommer Stephan Mendel-Enk till Oslo för att föreläsa om sin nya bok som jag har köpt och ska läsa. Förra helgen när jag var här hände ingenting, den här helgen missar jag två saker på att åka till Sverige.

Sist jag var hemma tog jag med mig systersonen på museum. Det var uppskattat så länge vi höll oss på barnavdelningen.

Man kunde dra sig över ett vattendrag med en primitiv färja,
pilla på näcken under en bro,
och leka affär iklädd förkläde, väldigt länge.
Sen blev det pannkakor
och allra sist ville moster titta på en vuxenutställning. Men det fick hon inte, för då blev det sura miner.
Promenerade till tåget med ett sovande barn i vagnen och älskade mitt vackra Stockholm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar