tirsdag 14. februar 2012

Upptäcktsfärd

I Wien bodde jag på andra sidan ("fel" sida, if you will) av Donau, nära Kagran. Så i ett helt år gick jag ut genom dörren hemma och gick åt samma håll, vänster, mot centrum/t-bana/spårvagn/buss. Sista veckorna slog det mig att jag aldrig gått åt höger. Så då gjorde jag det. Och hittade en hästhage bakom huset, bland annat, som varit där hela tiden. Tänkte göra nåt liknande här, gå åt andra hållet, lära känna mitt närområde. Gick under bron, till okänd mark, vad kunde finnas där?
Vanliga soundtracket här.
Jo, en kyrkogård. Och sen en bergvägg.

2 kommentarer:

  1. Nära Julius Ficker Strasse noterar jag. Ficker... Hehe. Hehe.

    Btw, går det att göra så att länkar öppnas i nytt fönster?

    SvarSlett
  2. Nära Saikogasse också. Sa det till en ungrare som inte kunde engelska. Han fattade inte, så jag sa det flera gånger, men det enda som hände var att han blev lite röd i ansiktet haha

    Ska kolla upp länkar.

    SvarSlett