torsdag 2. februar 2012

Nypryd

Min generation sägs vara nypryd. Vi är prydare än våra föräldrar. Vi vill ha eget duschbås i badhuset, inte duscha ihop. Jag är definitivt prydare än min mamma.
- Men ska inte du byta om?
- Jo, jag kommer snart.
- Ok.
- Du kan gå i förväg.
- Ingen fara, jag väntar.
- Men gå i förväg!
- Jaha...?
- Ja, kan man få byta om ifred.
- Men snälla Miriam...
- Nej!
- Ska du vänta tills du är helt ensam i omklädningsrummet?
- Ja.
- Ja då orkar jag inte vänta.
- Nä, så hejdå.
- Suck.

Och bara HATAR kommentarer som "Du har ingenting som inte jag har vettu", eller "vi är ju båda kvinnor" som följs av intelligenta svar som "Nähädu!!". Så man skulle kunna tro att anledningen till att jag döljer mina underkläder vid torkning är att jag rodnar vid åsynen av dem. Men det är för att jag inte har någon annanstans att torka mitt lakan. Så det så.
Privat

P.S. Världen vore en bättre plats om fler var lite prydare. Jag illustrerar med ett exempel: jag är på gymmet (Friskis Karolinska). Jag böjer mej fram för att knyta skorna. En kvinna som står nära mig med ryggen mot mig böjer sig också fram, för att torka fötterna. Hon är naken. Mitt misstag: jag tittar upp. Och ser framsidan. Från baksidan. Om ni förstår. Tycker inte om omklädningsrum :-/ D.S.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar