tirsdag 21. februar 2012

Smog

Jag är ganska säker på att det var smog häromkvällen. Det luktade så starkt att jag inte kunde ha fönstret öppet och det var alldeles dimmigt ute.

Tittade på dokumentär om smogen i London 1952. Svårt att föreställa sig att luften i en stad kan bli så förorenad att man inte såg handen framför sig och att smogen kröp in i byggnader så folk gick hem från bion för de kunde inte se duken längre. Tur att smogen funnits sedan århundraden, att man visste vad den berodde på och att folk inte var överdrivet religiöst lagda, kan tänka mig hysterin om man skulle börja tolka in något övernaturligt i att luften förvandlas till mjölk. Jag tänker flagellant, vad tänker ni?

2 kommentarer:

  1. Jag tror som du. Men vad tror du då? Då som i nu med den nya vetskapen att jag (nån som jag) köper det du säger.

    SvarSlett
  2. Sluta fyllekommentera i min blogg.

    SvarSlett